Hur gör jag en retur?
1. Registrering
Innan du kan skicka tillbaka din vara måste du registrera reklamationen till Extertents kundtjänst. Detta gör du bäst genom att kontakta oss via mejl där du uppger:
- Ordernummer
- Artikelnummer på den vara du vill reklamera
- Detaljerad beskrivning på vad som är fel
- Skicka gärna med en bild där felet på varan är synligt
2. Reklamationsblankett
Skriv ut och fyll i Expertents Reklamationsblankett. Den ska sedan skickas med varan du vill reklamera.
Ladda ner Extertents Reklamationsblankett här
3. Frakt
När du registrerat reklamationen till Expertents Kundtjänst besvarar vi dig med en fraktsedel. Fraktsedeln ska du skriva ut och fästa synligt på paketets utsida. Lämna sedan in paketet hos ett ombud. Varan ska returneras väl emballerad.
4. Behandling
Ditt reklamationsärende behandlas inom 24 timmar från att Expertent mottagit varan. När vi konstaterat att reklamationen är giltig kommer vi kompensera dig genom att
- I första hand avhjälpa felet,
- I andra hand ersätta dig med en ersättningsvara, eller
- I tredje hand ge dig en skälig ersättning genom presentkort
Hur ditt reklamationsärende behandlas beror på vilken vara det gäller och vad det är för fel.